ONLINE ALS HET KAN, AAN DE BALIE OF ANDERS ALS HET MOET.
Procura en SIM hebben om het platform van vrijBRP compleet te maken een set aan basis eDiensten gebouwd waar elke gemeente gebruik van kan maken.
Al deze eDiensten zijn instelbaar, maar ook direct en eenvoudig aan te sluiten op vrijBRP.
Uiteraard maken deze eDiensten ook gebruik van DigiD of eIDAS om inwoners digitaal in te kunnen laten loggen.
Dit zijn eDiensten met geavanceerde functies, zoals het personaliseren van de aanvraag, opties zoals betalen of complexe integraties tussen meerdere systemen
Wanneer je als gemeente gebruik maakt van vrijBRP ben je niet verplicht om eDienst af te nemen. Je kan zelf jouw online dienstverlening vormgeven, ook met wie je wenst.
VrijBRP heeft een set aan API's om integraties veilig en compleet te maken. Daarnaast kan er doormiddel van de Common Gateway ook extra integratie toepassingen vormgegeven worden.
Bouw je als gemeente zelf online diensten, al dan niet in een samenwerkingsverband of werk je samen met een preffered supplier op dit gebied? Dan kan dit dus "gewoon", want vrijBRP is echt open.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus.
Deze plus eDienst is opgezet door SIM en maakt het mogelijk dat mensendie anger dan 4 maanden in Nederland willen wonen en geen burgerservicenummer (BSN) hebben om zich digitaal in te schrijven in de gemeente.
Deze Plus eDienst gevoorte is gemaakt door het development team van Gemeente Haarlem en aangesloten op vrijBRP.
Deze Plus eDienst is gebouwd door SIM. Met deze eDienst krijgt de inwoner, waar iemand anders bij in komt wonen, digitaal de notificatie om toestemming te geven de inwoning.
Gemeente Sittard-Geleen heeft samen met hun huisleverancier Atabix (voormalig Kosidion) de Plus edienst verhuizen gebouwd en aagesloten op vrijBRP.
Aanvraag reisdocument
Vermissing reisdocument
Aanvraag rijbewijs
Vermissing rijbewijs
Melding voorgenomen Huwelijk
Melding voorgenomen Geregistreerd partnerschap
Wijziging gebruik achternaam
Geboorte aangifte (incl WIGG)
Aangifte overlijden (ook met eHerkennig voor begrafenisondernemers)
Verhuizing doorgeven
Verhuizen doorgeven met toestemming hoofdbewoner
Vertrek naar buitenland (emigratie)
Eerste inschrijving (vestiging buitenland)
Hervestiging in het buitenland
Aanvraag uittreksel BRP (aantal soorten)
Verzoek tot verstrekkingbeperking persoonsgegevens (geheimhouding)
Aanvraag Briefadres
Aanvraag adresonderzoek
Correctieverzoek
Bewijs van in leven zijn
Bewijs van Nederlanderschap
Verklaring omtrent gedrag (VOG)
Aanvraag Volmachtbewijs
Aanvraag Kiezerspas
Aanvraag Vervangende stempas
Aanvraag Stemmen per brief
Orci sed potenti feugiat senectus phasellus non parturient sit. Habitasse auctor facilisis dictum etiam himenaeos in eget ex ultrices libero.
Met de modernisering van vrijBRP voldoet het platform aan alle common ground architectuurprincipes. Ideaal dus voor het ontwikkelen en aansluiten van componenten, zoals eDiensten.
VrijBRP is open source, vind alle informatie op GIT.
Standaard API's als HaalCentraal, maar ook specieke API's voor slimme aansluiting
Online diensten en vrijBRP, die moeten toegankelijk zijn.
Sluit vrijBRP ook aan op een MijnGemeente. Er zijn meerdere oplossingen in de markt beschikbaar.
Wanneer een inwoner de eDienst doorloopt worden er continu checks en controles gedaan, die voor de inwoner de juiste klantreis faciliteren, maar direct ook voor de gemeente controle uitvoeren op juistheid en volledigheid. Dit betekent concreet dat wanneer een inwoner de aanvraag invult er gecontroleerd wordt wat de volgende vraag voor de inwoner zou moeten zijn. Ook krijgt de inwoner geen overbodige vragen in aanvraagproces, omdat er continu gecheckt wordt wat relevant is.
Hoe wordt dit mogelijk gemaakt? Met de API’s van vrijBRP, de Common Gateway en eventuele koppelingen met databronnen van derden (RDW, RAAS, BAG, Zaaksysteem, ed.).
Bijvoorbeeld; Bij het doorgeven van een verhuizing door de inwoner via de eDienst verhuizen, wordt gecontroleerd of het adres waar hij naar toe verhuist ook daadwerkelijk bestaat en een woonfunctie heeft. De inwoner kan eenvoudig het adres invoeren en direct vindt de controle plaats door onze eDienst. Zo voorkom je foutieve inschrijvingen of erger en ondertussen is de inwoner op een fijne manier gefaciliteerd.